A viszonylagos csend és a zavaró tényezők kizárása segít a módszer alkalmazásában, a gyerekek szigorú fegyelmezése azonban nem feltétlenül. Azokat akik nem akarnak részt venni, ne erőltessük a gyakorlatok elvégzésére. Kérjük meg őket, hogy maradjanak csendben, ne zavarják a többieket.

A gyakrolatok elindítása előtt, jó, ha a pedagógus, szakember maga is jól ismeri a gyakorlatot. saját tapasztalatait is megoszthatja a gyerekekkel.

A gyerekek üljenek kényelmesen, mindkét kezüket tenyérrel felfelé pihentessék az ölükben.

Vegyenek néhányszor mély levegőt, majd lélegezzenek nyugodt, spontán módon.

Használják a megerősítéseket és a kezek elhelyezésének sorrendjét, ahogy azt látják vagy hallják. (Ha nehezen tudják lecsendesíteni az elmét, ismételjék meg a megerősítések sorát.)

A gyakorlat segíteni fog abban, hogy kialakuljon az elme csendje, a “gondolatok közötti tér”, ami a teljes belső békéhez vezet.  Engedjék meg, hogy gondolataik feloldódjanak a csend terében, élvezzék az elme csendje révén létrejött belső békét, és próbálják figyelmüket lazán a fejük fölött tartani.

Tapasztalatok alapján a legjobb hatás a reggeli ébredés utáni és az esti lefekvés előtti gyakorlással érhető el, ezért érdemes buzdítani a gyerekeket a gyakorlatok otthoni végzésére is.

Ritkán előfordulhat, hogy az első néhány alkalommal a gyermekek elálmosodnak, elalszanak, szomorúságot éreznek vagy más érzéseket, érzeteket tapasztalnak (pl. bizsergés, hideg-, melegérzet). Nyugtassuk meg a gyerekeket, ezek teljesen normális tapasztalatok, mindenki egyedi módon reagál a vegetatív idegrendszer kiegyensúlyozására. Az is lehetséges, hogy eleinte nem minden gyermek tud lenyugodni, rendszeres gyakorlással azonban egyre hatékonyabb lesz a gyakorlat.

Kérjük, ügyeljenek arra, hogy mentálhigiénés zavarokkal küzdő gyerekek csak szakember hozzájárulásával és felügyelete mellett végezzék a gyakorlatokat.

Fontos, hogy ne keverjenek más meditációs, illetve relaxációs technikából vett elemeket a Belső Csend gyakorlatokba. Tisztában vagyunk azzal, hogy sok pedagógus alkalmaz más relaxációs és meditációs technikákat. Minden ilyen gyakorlatnak van hatása az idegrendszerre, de egyidejű használatuk hatásai – vonatkozó kutatások hiányában – nem ismertek. A kevert technikák esetén nem tudjuk a hatást garantálni!

Mindenképpen kérjék a szülők engedélyét ahhoz, hogy a gyerekek részt vehessenek a programban. Az ehhez szükséges tájékoztató nyomtatványt és szülői beleegyező nyilatkozatot a Letölthető dokumentumok menüpont alatt találják. Természetesen, ha nem tudják megoldani a felügyeletet, azok a gyerekek is bent maradhatnak az órán, akiknek a szülei a gyakorlat végzéséhez nem járultak hozzá. Kérjük a pedagógusokat, hogy előre beszéljék meg velük, hogy a gyakorlat során csendben üljenek a padjaikban, és ne zavarják a többieket.