Sydney egyik általános iskolájában 12 hónapon át egy harmadikos osztály valamennyi tanulója minden reggel elvégezte a Mental Stillness tízperces gyakorlatát. Állapotukat a tanárok mérték fel az ausztrál standardizált és érvényesített mentális egészségi rizikó kérdőívvel. Az év végére a gyerekek mentális egészségének veszélyeztetettsége 80%-kal csökkent, míg a kapcsolatteremtő képességeik 30%-kal javultak az év elején mért eredményekhez képest. A gyerekek visszajelzéseiből kiderült, hogy élvezték a foglalkozásokat, és folytatni akarták a gyakorlatok használatát.

Egy másik felmérésben két féléven át három osztályt vizsgáltak. Egyik osztályban Mental Stillness oktató tartotta a foglalkozásokat, a másikban Mental Stillness videókat használtak, míg a harmadik osztályban semmilyen relaxációs módszert nem alkalmaztak. Azokban az osztályokban, ahol Mental Stillness oktató volt jelen, vagy a videóprogramot használták, szignifikánsan javultak a mért adatok a kontrollosztályhoz viszonyítva. Érdekességként megállapítható volt, hogy a videómodulok használata hatékonyabb volt, mint az oktató által tartott gyakorlatok.

Forrás: http://www.mentalstillness.org/an-evidence-based-approach