Gyakorlati tanácsok

Gyakorlati tanácsok

A Belső Csend Program (Módszer) nagyon népszerű, Ausztrália-szerte használják magán és köziskolákban minden korcsoportban. Ezeket az új videókat kutatások és kísérletek révén fejlesztettük ki azért, hogy a gyakorlatok használata könnyebb és hatékonyabb legyen, de fontos, hogy jelenlegi formájukban használják. Bármilyen változtatás, módosítás csökkentheti hatékonyságukat.

Minden korcsoportban használhatóak.

Mielőtt elkezdik:

– Jobb, ha megnézik és kipróbálják a videoklipeket önmagukon, mielőtt az órán használják. A videók úgy készültek, hogy interaktív táblán játsszák le, vagy kivetítik képernyőre.

– Használat előtt érdemes átgondolni, a nap melyik szakában lenne leghasznosabb az osztályának. Ideális a kora reggeli alkalmazás, mert a nap további részére kihat. Az is fontos, hogy a gyakorlat ideje ne szakadjon meg, mert bármilyen zavaró tényező könnyen kizökkenti a gyerekek figyelmét. Válasszanak olyan időt, amikor ez a legjobban elérhető, és nincsenek besomfordáló későn jövők.

Hogyan kezdjük:

– Mondjuk el a gyerekeknek, hogy miért csináljuk ezt, és mit tudnak vele elérni.

– Mondjuk el nekik, hogy Ausztrália sok iskolájában gyakorolják, és segít a gyerekek figyelmét fenntartani az egész nap folyamán.

– Magyarázzuk el, hogy sok gyermeknek javult a magabiztossága, és a viszonya a többiekkel.

– Önök tudni fogják, hogyan magyarázzák meg ezeket a dolgokat a legjobban a gyerekek számára az életkoruk és megértésük alapján.

A gyakorlat:

– Kisebb gyerekeknél jobban működhet, ha Önhöz közel ülnek körben a földön.
– Idősebb gyerekeknél a legpraktikusabb, ha a padjaikban ülnek.

– Önöknek is részt kell venni, és megmutatni a gyakorlatot. Az a tapasztalatunk, hogy fontos jótékony hatással bír, ha a tanár, vagy más alkalmazott, aki ott található, aktív résztvevő.

– Mielőtt belekezdenek, bátorítsa a diákokat arra, hogy végigcsinálják a gyakorlatot, azaz csendben maradjanak és ne zavarjanak másokat.

– A diákok a videó elindítása előtt nyújtózkodhatnak egy kicsit, néhány vállkörzést csinálhatnak, és néhány mély lélegzetet vehetnek.

– Várja meg, amíg elcsendesednek a kezdéshez.

– Ha akarja, a videó előtt megmutathatja a mozdulatokat, vagy egyből elindíthatja azt.

– Csinálja velük együtt a gyakorlatot, ami nemcsak a gyakorlat minőségét fogja javítani, hanem az Ön javára is fog válni, jobban tud majd figyelni és tele lesz energiával.

– Az első alkalommal az 5 vagy 10 perces Belső Csend videó modulokat használja, mert ezek több időt adnak a diákoknak, hogy megtapasztalják az elme csendjének jótékony hatásait. Ezután, vagy a nap során a szünetek után használják a 2 perces videókat, hogy a gyerekek figyelme ismét összpontosuljon.

– Kérdezze meg, hogy érzik magukat, vegyék észre a pozitív hatásokat.

Hogyan tovább:

– A legjobb eredmények elérése érdekében, gyakoroljanak mindennap, így a diákokban kialakul az a képesség, hogy megtalálják a „flow” állapotát és a békét, amikor szükségük van rá. De rendszeres és hosszan tartó gyakorlatra van szükség ahhoz, hogy a diákok folyamatosan érezzék a jótékony hatásokat.

– Tudassák velük, hogy ezeket a gyakorlatokat a nap folyamán bármikor használhatják, még otthon is. Mondják meg nekik, hogy bármikor szükségét érzik, hogy összpontosítsanak, vagy ha problémáik vannak, csak helyezzék figyelmüket a fejük fölé, ahogy a videóban tették.

-Bátorítsák a többi osztályt is, hogy próbálják ki, mert az a tapasztalatunk, hogy minél több osztály gyakorolja az Elme Csendjét (Belső Csend Módszert), annál nagyobb a jótékony hatása az egész iskolára.

-További Belső Csend gyakorlatokat találhatnak angolul Dr. Manocha Silence Your Mind című könyvének 11-ik fejezetében. Ez a fejezet többféle gyakorlatot tartalmaz, amelyek közül néhány kifejezetten kisebb gyermekek számára lett tervezve. Bárhol elvégezhetőek, nincs szükség interaktív táblára. Akár kint a földön ülve is gyakorolhatóak, élvezve a természet adta előnyöket.

-Kérjük, ne feledjék, hogy a videókat úgy kell használni, ahogy vannak. Változtatás nem ajánlott, mivel a videók közvetlenül a klinikai tesztek során kipróbált specifikus sorrendre épülnek.