Gyakorlati tanácsok

A videómodulokat gyakorlati alkalmazás és tudományos megfigyelések alapján fejlesztettük ki oly módon, hogy a gyakorlatok könnyen végezhetőek és minél hatékonyabbak legyenek. Fontos, hogy a modulokat jelenlegi formájukban használják. Bármilyen változtatás, módosítás csökkentheti hatékonyságukat.

Javasoljuk, hogy a kisgyermekeknek szánt gyakorlatokat óvodásokkal és első és második osztályos általános iskolai tanulókkal végezzék. A többi modul általános iskola harmadik osztályától valamennyi korcsoportban használható.

Mielőtt elkezdi:

Javasoljuk, hogy próbálja ki a gyakorlatokat, mielőtt a gyerekeknek bemutatja.
Érdemes átgondolni, hogy a nap melyik szakában lenne leghasznosabb a meditáció az osztálynak. Ideális a kora reggeli alkalmazás, mert az a nap további részére is kihat. Fontos, hogy a gyakorlat ideje ne szakadjon meg, mert bármilyen zavaró tényező könnyen kizökkenti a gyerekek figyelmét. Válasszon olyan időt, amikor ez a legjobban megvalósítható, és nincsenek későn jövők.

A gyakorlat elvégzése előtt

Mondja el a gyerekeknek, hogy miért csinálják ezt, és mit tudnak vele elérni. (Elmondhatja nekik, hogy Ausztrália és a világ sok iskolájában végzik ezeket a gyakorlatokat, ami segíti a gyerekeket az egész nap folyamán figyelni, jobban teljesíteni, a félelmeiket, szorongásaikat oldani, illetve jobb közérzetet biztosít. A gyakorlatok hatására sok gyermeknek javult a magabiztossága és a viszonya a többiekkel.)

Kisebb gyereknél jobban működhet, ha Önhöz közel, körben ülnek a földön.
Idősebb gyerekeknél a legpraktikusabb, ha a padjaikban ülnek.
Bátorítsa a diákokat arra, hogy végigcsinálják a gyakorlatot, azaz csendben maradjanak és ne zavarjanak másokat.
A diákok a gyakorlat végzése előtt nyújtózkodhatnak egy kicsit, néhány vállkörzést csinálhatnak, és néhány mély lélegzetet vehetnek.
Várja meg, amíg elcsendesednek a kezdéshez.
A gyakorlat előtt megmutathatja a mozdulatokat.

A gyakorlat végzése

Végezze a gyakorlatot a gyerekekkel együtt. Tapasztalataink szerint a gyerekekre is jótékony hatással van, ha a tanár velük gyakorol. Ezen felül az aktív részvétel az Ön javára is fog válni, jobban tud majd figyelni és tele lesz energiával.

Az első alkalommal a 10 perces modulokat használja, mert ezek több időt adnak a diákoknak, hogy megtapasztalják az elme csendjének jótékony hatásait. Ezt követően, illetve – igény szerint – a nap során a szünetek után használják a rövidebb gyakorlatokat, hogy a gyerekek figyelme ismét összpontosuljon.

A gyakorlat végeztével kérdezze meg a diákokat, hogy érzik magukat, mit tapasztaltak.

Hogyan folytassuk?

A legjobb eredmények elérése érdekében gyakoroljanak mindennap, így a diákokban kialakul az a képesség, hogy megtalálják a „flow” állapotát és a békét akkor, amikor szükségük van rá. A tapasztalat azt mutatja, hogy rendszeres és hosszútávú gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy a diákok folyamatosan érezzék a jótékony hatásokat.

Tudassák a tanulókkal, hogy ezeket a gyakorlatokat a nap folyamán bármikor elvégezhetik, akár otthon is. Mondják meg nekik, hogy ha úgy érzik, nem tudnak koncentrálni vagy egyéb problémáik (szomorúság, harag, szorongás, stb.) vannak, csak helyezzék figyelmüket a fejük fölé.
Bátorítsák a többi osztályt is, hogy próbálják ki, mert az a tapasztalatunk, hogy minél több osztályban alkalmazzák a gyakorlatokat, annál nagyobb a jótékony hatása az egész iskolára.
Kérjük, ne feledjék, hogy a gyakorlatokat a honlapon található, eredeti formájukban kell használni. Változtatás nem ajánlott, mivel a videók közvetlenül a klinikai tesztek során kipróbált specifikus sorrendre épülnek.