Általános útmutató

A viszonylagos csend és a zavaró tényezők kizárása segít a módszer alkalmazásában. Azok, akik nem akarnak részt venni vagy zavarják a foglalkozást, lehetőleg ne legyenek jelen, ne erőltessék őket a gyakorlatok elvégzésére.

A könnyebb ellazulás érdekében levehetik a cipőt, szemüveget, lazítsák meg a szoros ruhákat, üljenek kényelmesen, mindkét kezüket tenyérrel fölfelé pihentessék az ölükben. Vegyenek néhányszor mély levegőt, majd lélegezzenek nyugodt, spontán módon. Használják a megerősítéseket és a kezek elhelyezésének sorrendjét, ahogy azt látják vagy hallják. Ez a gyakorlat segíteni fog abban, hogy kialakuljon az elme csendje, a “gondolatok közötti tér”, ami a teljes belső békéhez vezet. Ha nehezen tudják lecsendesíteni az elmét, ismételjék meg a megerősítések sorát. Engedjék meg, hogy gondolataik feloldódjanak a csend terében, élvezzék az elme csendje révén létrejött belső békét, és próbálják figyelmüket lazán a fejük fölött tartani.

Tapasztalatok alapján a legjobb hatás a reggeli ébredés utáni és az esti lefekvés előtti gyakorlással érhető el, ezért érdemes buzdítani a gyerekeket a gyakorlatok otthoni végzésére is.

Ritkán előfordulhat, hogy az első néhány alkalommal a gyermekek szomorúságot éreznek, vagy más enyhén kellemetlen érzeteket tapasztalnak. Ez a gyakorlás hatására változni fog.

Kérjük, ügyeljenek arra, hogy mentálhigiénés zavarokkal küzdő gyerekek csak orvosuk hozzájárulásával és felügyelete mellett végezzék a gyakorlatokat.