Általános útmutató

A viszonylagos csend és a zavaró tényezők kizárása segít a módszer alkalmazásában. Javasoljuk, hogy azok, akik nem akarnak részt venni vagy zavarják a foglalkozást, lehetőleg ne legyenek jelen.

A könnyebb ellazulás érdekében levehetik a cipőket, szemüvegüket, lazítsák meg a szoros ruhákat, üljenek kényelmesen, mindkét kezüket tenyérrel fölfelé pihentessék az ölükben. Vegyenek néhányszor mély levegőt, majd lélegezzenek nyugodt, spontán módon. Használják a megerősítéseket és a kezek elhelyezésének sorrendjét, ahogy azt látják. Ez a gyakorlat segíteni fog abban, hogy kialakuljon a belső béke és az elme csendje, „a gondolatok közötti tér”, ami a teljes belső csendhez vezet. Ha nehezen tudják lecsendesíteni az elmét, ismételjék meg a megerősítések sorát. Engedjék meg, hogy gondolataik feloldódjanak a csend terében, és élvezzék az elme csendje révén létrejött belső békét, és próbálják figyelmüket lazán a fejük fölött tartani.

Tapasztalatok alapján a legjobb hatás a reggeli ébredés utáni és az esti lefekvés előtti gyakorlással érhető el, ezért érdemes buzdítani a gyerekeket a gyakorlatok otthoni végzésére is.